Wsparcie psychologiczne i pedagogiczne
2020-20211) Na terenie powiatu gostyńskiego działa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, która jest placówką publiczną , a jej zadaniem jest:
a) Diagnoza:
-psychologiczna (rozwoju intelektualnego, społecznego, emocjonalnego, osobowości),
-pedagogiczna (określanie poziomu dojrzałości szkolnej, wiadomości i umiejętności szkolnych),
-logopedyczna (badanie rozwoju i zaburzeń mowy).
b) Wydawanie orzeczeń kwalifikacyjnych do odpowiednich form kształcenia.
c) Opieka nad dzieckiem upośledzonym umysłowo.
d) Terapie:
- psychologiczna (zaburzenia emocjonalne, zaburzenia zachowania, moczenie nocne, terapia rodzinna),
- pedagogiczna (pomoc w przezwyciężaniu trudności w nauce z instruktażem dla rodziców),
- logopedyczna (terapia jąkania, usuwanie wad wymowy).
Kontakt
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna
ul. Wrocławska 8
63- 800 Gostyń
Poniedziałek-Czwartek od godz. 8:00 do godz. 19:00
Piątek od godz. 8:00 do 15:00
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gostyniu
tel. (065) 572 31 77
tel./fax (065) 572 06 97
e-mail:poradnia@poradniapp.gostyn.pl
Internet:www.poradniapp.gostyn.pl
2) Wielkopolska Infolinia Wsparcia dla osób w kryzysie, Stowarzyszenie Osób i Rodzin na Rzecz Zdrowia Psychicznego "Zrozumieć i Pomóc":
- tel. 723-223-343 w poniedziałki, środy, w piątki w godz. 14.00 - 20.00,
- tel. 691-750-794 we wtorki w godz. 14.00 - 20.00,
- tel. 516-140-928 w czwartki w godz. 14.00 - 20.00,
- tel. 691-750-794 w soboty w godz. 08.00 - 20.00,
- tel. 516-140-928 w niedziele w godz. 08.00 - 20.00.
Więcej informacji
https://rops.poznan.pl/ruszyla-bezplatna-wielkopolska-infolinia-wsparcia/
3) Pomarańczowa Linia- to program informacyjno – konsultacyjny dla rodziców dzieci pijących alkohol i zażywających narkotyki. Głównym celem programu jest wstępna konsultacja telefoniczna lub on-line oraz pomoc w dotarciu do specjalistycznych placówek zajmujących się tego rodzaju problematyką.Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 14:00-20:00 tel. 801 14 00 68 ( więcej na www.pomaranczowalinia.pl)
4) Kryzysowy telefon zaufania 116 123 ( czynny codziennie od godz. 14:00 do godz. 22:00. ) Kryzysowy Telefon Zaufania 116 123 powstał z myślą o osobach, które z różnych powodów nie mają możliwości bezpośredniego kontaktu z psychologiem. Oferta Poradni kierowana jest do osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym, potrzebujących wsparcia i porady psychologicznej, rodziców potrzebujących wsparcia w procesie wychowawczym oraz osób niepełnoprawnych. Poradnia Telefoniczna 116 123 udziela pomocy psychologicznej osobom doświadczającym kryzysu emocjonalnego, samotnym, cierpiącym z powodu depresji, bezsenności, chronicznego stresu.
5) Telefony Zaufania
Narkomania 800 199 990, czynny codziennie w godz. 16-21
Uzależnienia behawioralne 801 889 880, czynny codziennie w godz. 17-22
6) Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116111, czynny 24h, 7 dni w tygodniu.
7) Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawach dotyczących bezpieczeństwa dzieci 800 100 100 Linia czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach 12.00-15.00
8) Dyzurnet.pl, tel 801 615 005
Można tu zgłaszać informacje o wszystkich nielegalnych i niepokojących treściach znalezionych w Internecie.
9) Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie „Niebieska Linia” 801 120 002
10) Całodobowa, bezpłatna infolinia dla dzieci i młodzieży, rodziców oraz nauczycieli 800 080 222. Pod bezpłatny numer telefonu może zadzwonić każda młoda osoba mająca problemy w domu, w szkole czy też w relacjach rówieśniczych. W ramach działań infolinii pracownicy świadczą również wsparcie osobom dorosłym, opiekunom i nauczycielom, którzy mają problemy z dorastającymi dziećmi.
11) Antydepresyjny telefon zaufania 22 654 40 41
12) Dziecięcy telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12.Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 16.15. Każdy, kto zadzwoni po godzinie 16.15 lub w dni wolne od pracy, może przedstawić swój problem na automatycznej sekretarce i zostawić numer kontaktowy. Pracownik telefonu zaufania oddzwoni kolejnego roboczego dnia.
13) Poradnia on-line "Zawsze jest jakieś wyjście"
Poradnia on-line „Zawsze Jest Jakieś Wyjście” powstała w odpowiedzi na zagrożenia wynikające ze stanu pandemii i potrzebę zwiększenia dostępności pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Portal wspiera współpracę międzysektorową w zakresie ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Poza indywidualnym spotkaniem umożliwia specjalistom wspólną grupową konsultację dotyczącej podopiecznego.
Korzystać z poradni on-line mogą w szczególności:
-
poradnie psychologiczno-pedagogiczne,
-
placówki doskonalenia nauczycieli,
-
instytucje wspierania rodziny, pomocy społecznej,
-
instytucje ochrony zdrowia, Centra Zdrowia Psychicznego,
-
instytucje wymiaru sprawiedliwości,
-
inne podmioty publiczne i niepubliczne w zależności od potrzeb.
Formuła on-line zapewnia specjalistom uproszczoną ścieżkę spotkań i konsultacji, co ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń specjalistów z różnych regionów Polski.
Osoby potrzebujące pomocy, korzystając z wyszukiwarki w postaci interaktywnej mapy Polski, mogą znaleźć odpowiedniego dla siebie specjalistę i zarezerwować termin spotkania. Ponadto poradnia posiada bazę wiedzy, w której są zamieszczone artykuły, prezentacje, informacje i scenariusze zajęć. Będzie ona aktualizowana.
Aby zarejestrować się na portalu poradni on-line należy wejść na stronę „Zawsze Jest Jakieś Wyjście”. W zakładce „Zarejestruj się” należy wybrać odpowiednią opcję, a następnie założyć profil, podając swoje dane.
Opracowała: R.Kordus